SkiStar Training Camp

14 Jul

Jag återkommer hela tiden till ämnen som handlar om att variera sin träning. Jag tror nämligen att det är A och O för att nå resultat på olika sätt. Jag är absolut ingen höjdare på det där med stor variation då jag under terminerna kör mina klasser, samma klasser, i samma ordning, varje vecka. Då får jag istället fokusera på variationer i till exempel mina viktval och förändringar i koreografi. Nu under sommaren har jag dock alla möjligheter att variera min träning precis hur mycket som helst. Tabata-passet i tisdags morse var definitivt en sådan variation. 🙂

Men, om jag hade haft tid, möjlighet och råd hade jag mer än gärna anmält mig till en upplevelsebaserad träningshelg i Sälen! Snacka om variation!

I pressmeddelandet kan man läsa ”Nu lanserar SkiStar ett nytt koncept i Sälen. SkiStar Training Camp öppnar upp för intensiva pass i fridfull fjällmiljö där träningen kombineras med en avkopplande weekend med god mat, bra boende, bad och spa. Tillsammans med några av Sveriges bästa instruktörer erbjuder SkiStar Running Camp under ledning av Rubin McRae och Lisa Blommé, Bike Camp under ledning av Calle Friberg och Alpine Camp tillsammans med de alpina landslagsåkarna Hans Olsson och Maria Pietilä Holmner. ”

Det låter ju superhärligt! Det som hade varit aktuellt i mitt fall är givetvis Running Camp. Det där med cykling och skidåkning är inte riktigt min grej (dessutom måste man ju  äga en cykel eller ett par skidor…. 🙂 )

Alpine Camp gick av stapeln 7-10 juli medan Bike Camp körs 21-24 juli och Running Camp 18-21 augusti. Jag har inte frågat (eftersom att jag inte har möjlighet att åka) om det är fullbokat men enligt hemsidan kan man fortfarande boka sig. Så om du är sugen på en utmaning så är det bara att våga! Men lova att berätta hur det var isåfall! 🙂

Jag ser istället fram mot höstens absolut största händelse inom gruppträning (iallafall om man är Les Mills instruktör eller hängiven deltagare) Super Saturday!

Lämna en kommentar