Potatisplättar

2 Apr

Fortsätter att blanda in diverse recept på bloggen. Igår gjorde jag nämligen något mycket enkelt, gott och något som kändes bra i hjärtat eftersom att de tillverkas på rester, nämligen potatisplättar! Kanske det enklaste sättet att ta hand om överblivet potatismos (när jag skriver potatismos så menar jag hemgjort med smör och grädde, pulvermos finns liksom inte i min värld). Jag gillar inte att slänga mat utan äter gärna resterna, detta var ett gott sätt!

Recept
Potatismos
Ägg
Eventuellt ett par matskedar vetemjöl
Salt och peppar

Blanda mos med ägg, anpassa antalet ägg till mängden mos. Om du har lite mos och ett ägg gör smeten för lös, tillsätt vetemjöl (annars kan du lika gärna hoppa över det). Stek plättar/bullar i smör och olja (så att de inte fastnar). Servera med valfria tillbehör, exempelvis bacon och lingonsylt. Mums!

IMG_8141.JPG

Lämna en kommentar