På min fredagspump, som inte är min längre..

14 Aug

Alltså, den är ju inte min längre egentligen, men det känns fortfarande så! Mina klasser är mina bebisar och jag har lämnat över allihopa till vänner och grymma instruktörer, det känns bra i hjärtat. Jag vet att mina stammisar kommer att bli mycket väl omhändertagna på alla mina klasser och jag är nästan lite avundsjuk att jag inte får vara med i höst. Faktum är att jag kanske kan vara med på ett par iallafall och min ljuvliga fredagspump är en sådan!

Idag vaknade jag efter 10 timmars sömn och var fortfarande helt slut. Jag har liksom inte haft tid att vara trött förrän nu, så nu är jag supertrött. Som min kära mor så fint uttryckte det ”du har ju knappt vilat på flera år, nu behöver du liksom vila ikapp innan prinsessan kommer!”, och kanske är det så. Att jag var trött på förmiddagen var dock ingenting som fick komma i vägen för dagens plan, fredagspump på bästa Stadshagen med underbara Adam Gripenblom.

IMG_1316.JPG

Det kändes lite konstigt att komma in på sin egen klass, hälsa på alla deltagare och plocka fram redskap, på golvet. Det var som att gå och träna tillsammans med nästan 40 vänner och jag njöt av varje minut. Då kvartalsutbildningarna närmar sig med stormsteg och Adam jobbar som tränare på Les Mills körde han givetvis nya releasen idag. Så otroligt roligt att få testa!! Och vilken härlig release! Som vanligt kommer jag knappt ihåg en enda låt men jag minns tydligt hur fruktansvärt jobbig bicepslåten och axellåten kändes. Även att jag gillade rygg- och tricepslåtarna. Adam är en stjärna och det är alltid lika roligt att träna för honom. Dessutom insåg jag att vi är ganska lika som instruktörer och ibland kunde jag verkligen höra mig själv (lite mer skånska, en smula starkare och skäggigare bara!). Nya releasen är verkligen något att bita i och jag hoppas jag hinner få träna den fler gånger!

IMG_1322.JPG

IMG_1323.JPG

Svettig och lycklig promenerade jag hemåt i solen efter passet. Tänk så härligt det är med gruppträning, vänner och endorfiner!

Lämna en kommentar