Lyxvarianten av kvargmellis

24 Okt

Inspirerad av denna sköna bönans helgfrukost gjorde jag ett riktigt lyxigt, enkelt och gott mellis igår!

Fräste en nypa kardemumma i en rejäl klick smör. Blandade i havregryn, hackade hasselnötter och kokos. Lät det brynas med en nypa råsocker.

I en skål blandade jag frusna hallon med hackad kiwi. På med den ljumma ‘pajsmeten’ och en rejäl klick kvarg. Mumsigt!

20111024-135552.jpg

20111024-135559.jpg

3 svar to “Lyxvarianten av kvargmellis”

  1. Träningsglädje oktober 24, 2011 den 2:24 e m #

    åh, GOTT eller hur!

  2. Frida oktober 25, 2011 den 2:40 e m #

    Jag provade precis göra detta, fast bytte ut lite ingredienser: Kardemumman ersattes av kanel, kiwi hade jag inte så då skar jag lite äpple i bitar som fick åka ner i stekpannan tillsammans med valnötter, havregryn, kokos, naturella cashewnötter och lite råsocker. Med kvarg smakar det som äppelpaj! Kommer definitivt att göra detta fler gånger! 🙂

    • energiochmagi oktober 25, 2011 den 9:28 e m #

      Bra tips!! Lät supergott det oxå!! 🙂

Lämna en kommentar