Inga måsten

14 Jul

Idag är en sån där dag när jag inte måste göra nånting alls (Förrän 1830 då det är dags för Zumba, men det vill jag, ska bli jättekul!). Jag bara är idag. Söndagskänsla. Jag har låtit kroppen bestämma och inte lagt någon värdering i besluten, bara följt med. Väldigt avslappnande och tillåtande. Skönt.

Jag ställde ingen klocka utan sov tills jag vaknade (utan att känna att det var slöseri med tid att sova bort några timmar).

Jag klädde på mig och tog en ljuvlig, timmeslång morgonpromenad (utan att känna att det finns koreografier jag borde övat på idag när jag har tid).

20110714-131227.jpg

20110714-131242.jpg

Jag stannade till under promenaden för att köpa jordgubbar och rosevin (utan att känna att ett par stopp under min powerwalk förstör träningseffekten).

20110714-131535.jpg

Jag åt frukost på en gräsplätt i solen (fast klockan egentligen hunnit bli mer lunchaktig).

20110714-131739.jpg

Jag gjorde en egen smoothie i min återanvändningsbara plastmugg från blueberry och bara njöt en stund.

20110714-131654.jpg

En ganska kort stund. Det blåste superkallt. Så då gick jag in (utan att känna pressen att sitta kvar för att få färg).

Jag kröp ner i sängen under det fluffiga täcket och sov en stund. En ganska lång stund.

Nu kanske det är dags att kliva upp. Men bara kanske, ska fråga kroppen. Den får precis vad den vill ha idag. Fysisk aktivitet, vila, återhämtning, energi. Vad som. Vi får se om jag vänder mig om och sover en stund till. För att jag vill. För att jag kan. Idag är min dag. Bara min och jag måste ingenting. Jag gör bara det jag vill.

Skönt.

8 svar to “Inga måsten”

  1. Träningsglädje juli 14, 2011 den 12:41 e m #

    sådana där dagar behövs verkligen. men man (läs: JAG) får verkligen påminna mig om hela tiden att vara värderingsfri…

    • energiochmagi juli 14, 2011 den 12:47 e m #

      Jag håller med dig. Man värderar allt för ofta det man gör och (framförallt) inte gör! Nyttigt att öva på att bara vara, inte min starkaste sida direkt! 🙂

  2. soffan juli 14, 2011 den 12:48 e m #

    Bra där Bottne! Till skillnad från många andra har jag inga problem med sånt, har jag en helt obokad dag kan jag mycket väl spendera hela denna i TV-soffan/framför datorn HELT utan dåligt samvete 😛 . Det händer hyfsat ofta faktiskt 😀 .

  3. erica juli 15, 2011 den 11:23 f m #

    gud vilken skön dag, en sådan vill jag också ha 🙂

  4. jessica [ myckelite om litemycke ] augusti 4, 2011 den 8:27 f m #

    härlig dag. en sådan kör jag idag 🙂

    och jag tycker när det inte är måsten, då vill man nästan mer 🙂
    så nu ska jag ut på en långpromenad 🙂

    • energiochmagi augusti 4, 2011 den 9:34 f m #

      Låter härligt!!! 🙂 Älskar den vita skålen by the way!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Frisk mat « Träningsglädje - augusti 3, 2011

    […] i mitt medvetande. Att gå omkring och göra ingenting är slöseri med tid säger ena Sarahalvan, medan andra delen av mig själv tänker på det här inlägget. Vi är väldigt mycket även när vi inte gör någonting alls. Det är helt okej det med. […]

Lämna en kommentar